JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W europejskiej wersji Forda Mustanga VI generacji dostępne są dwie jednostki napędowe – 2.3 EcoBoost oraz 5.0 V8. Obydwa silniki to jednostki benzynowe.

 

Silnik benzynowy 2.3 EcoBoost: tu rekomendujemy SYNTHESIS F 5W30, który jest pokrywa specyfikacje FORD M2C 913-D, M2C 913-C, M2C 913-B, M2C 913-A.

Pojemność układu olejowego: 5,7 litra

W przypadku standardowego użytkowania, zalecamy interwał co 7 tys. kilometrów, w przypadku intensywnej eksploatacji jednostki napędowej zalecamy skrócenie interwały do 5 tys. kilometrów.

 

Silnik benzynowy 5.0 V8: tu rekomendujemy SYNTHESIS FE 5W20 który pokrywa specyfikację FORD M2C 925A/B.

Pojemność układu olejowego: 7,6 litra

Interwał wymiany zalecamy co 5 tys. km, lub co 2-3 tys. km w przypadku intensywnego użytkowania.

PRZEKŁADNIA MANULANA ORAZ AUTOMATYCZNA

Do manualnej przekładni również rekomendujemy DCT-W FLUID. Interwał wymiany, to 70 tys. kilometrów.

Pojemność układu: 2,6 litra oleju.

Do przekładni automatycznej również rekomendujemy ATF D-VI. Interwał wymiany, to 30 tys. kilometrów.

Pojemność układu: 2,6 litra oleju.


DYFERENCJAŁ

Do  dyferencjału rekomendujemy GEARAXL S 75W85.

Wymian oleju należy dokonywać co 40 tys. kilometrów (co 20 tys. należy dokonać sprawdzenia stanu oleju) lub w przypadku jazdy wyczynowej wymiany należy dokonać co 10 tys. kilometrów.

Pojemność układu: 1,6 litra.


UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH MOTOSPORTOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez zawodników ścigających się między innymi na 1/4 mili. Jednym z naszych Partnerów Konrad, właściciel LEXUSA IS-F, który został przystosowany pod zawody 1/4 mili. W ramach naszej współpracy, wszystkie elementy auta Konrada, wymagające stosowania środków smarnych (silnik, skrzynia, dyferencjał), są chronione przez środki smarne Rock Oil, przez cały sezon.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL