JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W samochodzie Honda Civic Type-R VIII generacji występował jeden rodzaj benzynowej jednostki napędowej 2.0i-VTEC. Jest to rzędowy, 4 cylindrowy silnik o mocy 201 KM i oznaczeniu K20Z4. W zależności od sposobu użytkowania auta rekomendujemy środki smarne z naszych dwóch gam produktowych – oleje do zastosowań standardowych pokrywających specyfikacje olejowe producenta z gamy SYNTHESIS oraz oleje z gamy CARBON do zastosowań motosportowych i wyczynowych.

Zastosowanie standardowe:

Silnik benzynowy 2.0i – VTEC: SYNTHESIS F 0W30 lub SYNTHESIS 4 SPORT 5W30.

W przypadku standardowego użytkowania auta rekomendujemy interwał co 15 tys. kilometrów, natomiast w przypadku jazdy w niestandardowych i  wymagających warunkach rekomendujemy skrócenie interwału do 8 tys. kilometrów.

Zastosowanie motosportowe:

Oleje do motosportu są stosowane poza specyfikacjami producentów i dlatego należy ich używać po upływie okresów gwarancyjnych auta. W zależności od zastosowań rekomendujemy następujące oleje z gamy CARBON:

Silnik benzynowy 2.0i – VTEC: CARBON 5W30 – możliwość stosowania jednocześnie do jazdy codziennej i wyczynowej, klasa lepkości zbliżona do rekomendacji producenta. Do jazdy wyczynowej i sportowej, gdzie auto jest regularnie poddawane wysokim obciążeniom i pracuje w ekstremalnych warunkach rekomendujemy CARBON 10W60.

PRZEKŁADNIA MANULANA

W Hondzie Civic Type-R VIII generacji występował jeden rodzaj 6 biegowej przekładni manualnej. W tym przypadku rekomendujemy olej MTF 75W90 zarówno do standardowego użytku jak też jazdy wyczynowej.

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15-25 tys. kilometrów.

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH MOTOSPORTOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez zawodników ścigających się między innymi na 1/4 mili. Jednym z naszych Partnerów Konrad, właściciel LEXUSA IS-F, który został przystosowany pod zawody 1/4 mili. W ramach naszej współpracy, wszystkie elementy auta Konrada, wymagające stosowania środków smarnych (silnik, skrzynia, dyferencjał), są chronione przez środki smarne Rock Oil, przez cały sezon.

 

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL