JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Jaguarze XJ generacji X308 dostępne są 3 jednostki napędowe. Wszystkie silniki to jednostki benzynowe – 3.2 V8 oraz 4.0 V8 oraz jednostka 4.0 V8 wyposażona w kompressor występująca w topowej odmianie XJR.

W Jaguarze XJ X308 nie występuje żadna jednostka wysokoprężna.

Silniki benzynowe 3.2 V8 oraz 4.0 V8: SYNTHESIS 4 AUTO 5W40 (do codziennego, standardowego użytku) lub STRATA 10W40 (jeżeli istotniejsza jest ekonomia użytkowania pojazdu).

W przypadku standardowego użytkowania zalecamy interwał co 12 tys. kilometrów.

W przypadku jazdy niestandardowej należy go skrócić do 6-7 tys. kilometrów.

Silnik benzynowy 4.0 V8 Kompressor: SYNTHESIS 4 AUTO 5W40 (do codziennego standardowego użytku) lub olej z naszej motosportowej gamy  CARBON 0W40 (do użytku niestandardowego – długotrwała jazda na wysokich obrotach lub po obciążeniem, częste zmiany prędkości, przyspieszanie).

W przypadku codziennego użytkowania zalecamy interwał co 10 tys. kilometrów. W przypadku motosportowej gamy CARBON interwał wymiany zalecamy co 5 tys. kilometrów.

 

PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE

W Jaguarze XJ X308 występowała tylko przekładania automatyczna (także w wersji XJR).

Do każdego rodzaju skrzyni automatycznej (zarówno ZF ZF 5/1 jak i MB 5/1) oraz do układu wspomagania: ATF DIII-MV.

Wymiana oleju w przekładniach (manualnej i automatycznej) a także w układzie wspomagania jest rekomendowana co 20 tys. kilometrów.

 

TYLNY DYFERENCJAŁ 

W przypadku dyferencjału, niezależnie od wersji silnikowej przeznaczony jest GEARAXL S 75W90 LS.

Wymian oleju należy dokonywać co 20 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

 

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

BRYTYJSKIE ŚRODKI SMARNE – 90 LAT TRADYCJI

Rock Oil jest brytyjskim producentem wysokiej jakości olejów oraz paliw będącym od ponad 90 lat w pełni rodzinnym biznesem. Naszymi flagowymi produktami są oleje CARBON oraz Synthesis a także pełna gama środków smarnych przeznaczonych do motocykli. Naszą mieszalnię wyróżnia światowej klasy proces kontroli jakości – wszystkie surowce są testowane w momencie dostarczenia ich do zakładu. Ta rygorystyczna procedura jest powtarzana w czasie procesu mieszania oraz napełniania w celu zapewnienia, że wszystkie produkty wytwarzane są zgodnie z najwyższymi możliwymi normami jakościowymi.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL