JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Jeepie Grand Cherokee WH/WK występuje 5 jednostek napędowych. 4 jednostki to silniki benzynowe (jeden silnik V6 oraz trzy V8) – 3.7 V6, 4.7 V8, 5.7 V8 HEMI oraz topowa sportowa odmiana SRT8 z silnikiem V8 o pojemności 6.1 także w wersji HEMI.

Jedyną jednostką wysokoprężną jest 3 litrowy diesel 3.0 CRD – który jest jednostką OM642 koncernu Mercedes-Benz.

Silniki benzynowe  3.7 V6, 4.7 V8, 5.7 V8 HEMI: SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 (rekomendacja US: SYNTHESIS ECO 0W-20).
W przypadku jazdy off-roadowej rekomendujemy interwał wymiany oleju co 4-7 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał po 9-10 tys. kilometrów.

Silniki benzynowe 6.1 V8 HEMI SRT8: SYNTHESIS 4 AUTO 5W40
W przypadku intensywnej eksploatacji wersji SRT8 również skrócenie interwału do  5-7 tys. kilometrów. Normalny interwał: 10 tys. km.

Silniki diesla 3.0 CRD: SYNTHESIS 4 SPORT 5W30.
W przypadku jazdy off-road (zwłaszcza w ciężkim terenie) rekomendujemy interwał wymiany oleju co 4-7 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji), podobnie jak w przypadku jednostek benzynowych. Normalny interwał: 10 tys. km.

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

Zarówno do przedniego jak i tylnego „mostu” w wersjach bez mechanizmu LS, w każdej wersji silnikowej, przeznaczony jest  GEARAXL S 75W140. W przypadku wersji dyferencjałów, wyposażonych w mechanizm „limited slip” dedykowanym olejem jest GEARAXL S 75W140 LS.

Wymian oleju w każdej wersji dyfernecjału należy dokonywać co 20 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

Do Transferboxu, w zależności od wersji, przeznaczone są: Transferbox NV40: ATF DIII-MVTransferbox NV245: UTTO 10W30.

 

PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE

W Jeepie Grand Cherokee występowała tylko przekładnia automatyczna. Do każdego rodzaju skrzyni automatycznej dedykowany jest olej ATF DIII-MV.

Do układu wspomagania, niezależnie od wersji i modelu rekomendowany jest olej ALL SYSTEM CHF.

 

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

PRZEZ PASJONATÓW DLA PASJONATÓW

Zawsze wspieramy pasjonatów motoryzacji. Od ponad roku, jesteśmy olejowym partnerem klubu i forum JEEP.ORG.PL.

 

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie samochody terenowe które są użytkowane podczas jego wypraw, są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Rock Oil Team PL