JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Jeepie Grand Cherokee WH/WK występuje 5 jednostek napędowych. 4 jednostki to silniki benzynowe (jeden silnik V6 oraz trzy V8) – 3.7 V6, 4.7 V8, 5.7 V8 HEMI oraz topowa sportowa odmiana SRT8 z silnikiem V8 o pojemności 6.1 także w wersji HEMI.

Jedyną jednostką wysokoprężną jest 3 litrowy diesel 3.0 CRD – który jest jednostką OM642 koncernu Mercedes-Benz.

Silniki benzynowe  3.7 V6, 4.7 V8, 5.7 V8 HEMI: SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 (rekomendacja US: SYNTHESIS ECO 0W-20).
W przypadku jazdy off-roadowej rekomendujemy interwał wymiany oleju co 4-8 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał po 10 tys. kilometrów.

Silniki benzynowe 6.1 V8 HEMI SRT8: SYNTHESIS 4 AUTO 5W40
W przypadku intensywnej eksploatacji wersji SRT8 również skrócenie interwału do 5-8 tys. kilometrów. W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał po 10 tys. kilometrów.

Silniki diesla 3.0 CRD: SYNTHESIS 4 SPORT 5W30.
W przypadku jazdy off-road (zwłaszcza w ciężkim terenie) rekomendujemy interwał wymiany oleju co 5-9 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji), podobnie jak w przypadku jednostek benzynowych. W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał po 10 tys. kilometrów.

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

Zarówno do przedniego jak i tylnego „mostu” w wersjach bez mechanizmu LS, w każdej wersji silnikowej, przeznaczony jest  GEARAXL S 75W140. W przypadku wersji dyferencjałów, wyposażonych w mechanizm „limited slip” dedykowanym olejem jest GEARAXL S 75W140 LS.

Wymian oleju w każdej wersji dyferencjału należy dokonywać co 20-25 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

Do Transferboxu, w zależności od wersji, przeznaczone są: Transferbox NV40: ATF DIII-MVTransferbox NV245: UTTO 10W30.

 

PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE

W Jeepie Grand Cherokee występowała tylko przekładnia automatyczna. Do każdego rodzaju skrzyni automatycznej dedykowany jest olej ATF DIII-MV.

Do układu wspomagania, niezależnie od wersji i modelu rekomendowany jest olej ALL SYSTEM CHF.

 

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).


Rock Oil Gearaxl 75W140 LS


Rock Oil x Bezdroża4x4, Sahara Desert

ROCK OIL: OIL PERFORMANCE RESERVE

Nasze środki smarne mają za zadanie zagwarantować jak najlepsze parametry użytkowe spełniając jednocześnie wymagania producenta pojazdu.

Zarówno oleje silnikowe Rock Oil Synthesis i oleje przekładniowe Rock Oil Gearaxl stworzone są w oparciu o wyznaczone normy OEM. Jest to punkt wyjściowy dla formulacji która zostaje „poprawiona” w celu zaoferowania użytkownikowi lepszych parametrów smarnych oraz ochrony pod zwiększonym obciążeniem.

Dowiedz się więcej:
Formulacje Rock Oil w zastosowaniach off-road

 

EKSTREMALNE WYZWANIA = EKSTREMALNE ŚRODKI SMARNE

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie samochody terenowe które są użytkowane podczas jego wypraw, są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Rock Oil Team PL