JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Jeepie Grand Cherokee WJ występują 4 jednostki napędowe. 2 jednostki to silniki benzynowe – 6 cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 4.0 oraz silnik V8 o pojemności 4.7 (w dwóch różnych odmianach, w zależności od okresu produkcji),

Dwie jednostki wysokoprężne to 3.1 TD oraz nowsza konstrukcja 2.7 CRDi.

Silniki benzynowe  4.0 oraz 4.7 V8: SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 .
W przypadku jazdy off-roadowej rekomendujemy interwał wymiany oleju co 4-5 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał po 10 tys. kilometrów.

Silniki diesla 3.1 TD oraz 2.7 CRDi: SYNTHESIS 4 AUTO 5W40.
W przypadku jazdy off-road (zwłaszcza w ciężkim terenie) rekomendujemy interwał wymiany oleju co 4-5 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji), podobnie jak w przypadku jednostek benzynowych. Normalny interwał: 10 tys. km.

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

W przypadku wersji napędu Quadra-Drive dedykowany olejem do przedniego i tylnego dyferencjału jest  GEARAXL S 75W140. W przypadku wersji dyferencjałów, wyposażonych w mechanizm „limited slip” dedykowanym olejem jest GEARAXL S 75W140 LS. Do pozostałych wersji napędowych, do przedniego dyferencjału dedykowany jest GEARAXL S 75W140 natomiast do tylnego GEARAXL S 75W90.

Wymian oleju w każdej wersji dyferencjału należy dokonywać co 20 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

Do Transferboxu, w zależności od wersji, przeznaczone są: Transferbox NV242: ATF DIII-MVTransferbox NV247: UTTO 10W30.

 

PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE

W Jeepie Grand Cherokee występowała tylko przekładnia automatyczna. Do każdego rodzaju skrzyni automatycznej dedykowany jest olej ATF DIII-MV.

Do układu wspomagania, niezależnie od wersji i modelu rekomendowany jest olej ALL SYSTEM CHF.

 

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

PRZEZ PASJONATÓW DLA PASJONATÓW

Zawsze wspieramy pasjonatów motoryzacji. Od ponad roku, jesteśmy olejowym partnerem klubu i forum JEEP.ORG.PL.

 

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie samochody terenowe które są użytkowane podczas jego wypraw, są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Rock Oil Team PL