JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Jeepie Grand Cherokee WJ występują 4 jednostki napędowe. 2 jednostki to silniki benzynowe – 6 cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 4.0 oraz silnik V8 o pojemności 4.7 (w dwóch różnych odmianach, w zależności od okresu produkcji),

Dwie jednostki wysokoprężne to 3.1 TD oraz nowsza konstrukcja 2.7 CRDi.

Silniki benzynowe  4.0 oraz 4.7 V8: SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 .
W przypadku jazdy off-roadowej rekomendujemy interwał wymiany oleju co 5-8 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał po 10 tys. kilometrów.

Silniki diesla 3.1 TD oraz 2.7 CRDi: SYNTHESIS 4 AUTO 5W40.
W przypadku jazdy off-road (zwłaszcza w ciężkim terenie) rekomendujemy interwał wymiany oleju co 5-8 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji), podobnie jak w przypadku jednostek benzynowych. W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał po 10 tys. kilometrów.

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

W przypadku wersji napędu Quadra-Drive dedykowany olejem do przedniego i tylnego dyferencjału jest  GEARAXL S 75W140. W przypadku wersji dyferencjałów, wyposażonych w mechanizm „limited slip” dedykowanym olejem jest GEARAXL S 75W140 LS. Do pozostałych wersji napędowych, do przedniego dyferencjału dedykowany jest GEARAXL S 75W140 natomiast do tylnego GEARAXL S 75W90.

Wymian oleju w każdej wersji dyferencjału należy dokonywać co 20-25 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

Do Transferboxu, w zależności od wersji, przeznaczone są: Transferbox NV242: ATF DIII-MVTransferbox NV247: UTTO 10W30.

 

PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE

W Jeepie Grand Cherokee występowała tylko przekładnia automatyczna. Do każdego rodzaju skrzyni automatycznej dedykowany jest olej ATF DIII-MV.

Do układu wspomagania, niezależnie od wersji i modelu rekomendowany jest olej ALL SYSTEM CHF.

 

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).


Rock Oil Gearaxl 75W140 LS


Rock Oil x Bezdroża4x4, Sahara Desert

ROCK OIL: OIL PERFORMANCE RESERVE

Nasze środki smarne mają za zadanie zagwarantować jak najlepsze parametry użytkowe spełniając jednocześnie wymagania producenta pojazdu.

Zarówno oleje silnikowe Rock Oil Synthesis i oleje przekładniowe Rock Oil Gearaxl stworzone są w oparciu o wyznaczone normy OEM. Jest to punkt wyjściowy dla formulacji która zostaje „poprawiona” w celu zaoferowania użytkownikowi lepszych parametrów smarnych oraz ochrony pod zwiększonym obciążeniem.

Dowiedz się więcej:
Formulacje Rock Oil w zastosowaniach off-road

 

EKSTREMALNE WYZWANIA = EKSTREMALNE ŚRODKI SMARNE

Nasze oleje użytkowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie samochody terenowe które są użytkowane podczas jego wypraw, są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Rock Oil Team PL