JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Jeepie Grand Cherokee ZJ występują 4 jednostki napędowe. 3 jednostki to silniki benzynowe 4.0 R6, 5.2 V8 oraz 5.9 V8. Jedyną jednostką wysokoprężną jest 4 cylindrowy, rzędowy 2.5 TD.

Silniki benzynowe  4.0 R6, 5.2 V8 0raz 5.9 V8: w pełni syntetyczny SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 lub półsyntetyczny olej STRATA 10W30
W przypadku jazdy off-roadowej rekomendujemy interwał wymiany oleju co 6-7 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał po 12 tys. kilometrów.

Silnik diesla 2.5 TD: podobnie jak w przypadku jednostek benzynowych rekomendujemy w pełni syntetyczny olej  SYNTHESIS 4 AUTO 5W40 lub półsyntetyczny olej STRATA 10W40.

W przypadku jazdy off-road (zwłaszcza w ciężkim terenie) rekomendujemy interwał wymiany oleju co 4-7 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). Normalny interwał: 10 tys. km.

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

Zarówno do przedniego jak i tylnego „mostu” w wersjach bez mechanizmu LS, w każdej wersji silnikowej, przeznaczony jest  GEARAXL S 75W90. Jeżeli dyferencjał wyposażony jest w mechanizm LS, rekomendujemy GEARAXL S 75W140 LS.

W przypadku wersji dyferencjałów Quadra Drive, zarówno do przedniego jak też tylnego dyferencjału rekomendujemy GEARAXL S 75W140. Jeżeli „most” wyposażony jest dodatkowo w mechanizm „limited slip” dedykowanym olejem jest GEARAXL S 75W140 LS.

Wymian oleju w każdej wersji dyferencjału należy dokonywać co 15 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

Do Transferboxu, niezależnie od rodzaju oraz wersji silnikowej przeznaczony jest: ATF DIII-MV.

 

PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE

W Jeepie Grand Cherokee ZJ występowały dwa rodzaje przekładni manualna oraz automatyczna. Do każdego rodzaju skrzyni automatycznej, bez względu na wersję silnikową dedykowany jest olej ATF DIII-MV.

Do przekładni manualnej, rekomendujemy olej GEARAXL S 75W90.

 

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

PRZEZ PASJONATÓW DLA PASJONATÓW

Zawsze wspieramy pasjonatów motoryzacji. Od ponad roku, jesteśmy olejowym partnerem klubu i forum JEEP.ORG.PL.

 

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie samochody terenowe które są użytkowane podczas jego wypraw, są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL