JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Jeepie Grand Cherokee ZJ występują 4 jednostki napędowe. 3 jednostki to silniki benzynowe 4.0 R6, 5.2 V8 oraz 5.9 V8. Jedyną jednostką wysokoprężną jest 4 cylindrowy, rzędowy 2.5 TD.

Silniki benzynowe  4.0 R6, 5.2 V8 0raz 5.9 V8: w pełni syntetyczny SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 lub półsyntetyczny olej STRATA 10W30
W przypadku jazdy off-roadowej rekomendujemy interwał wymiany oleju co 5-8 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał 12 tys. kilometrów.

Silnik diesla 2.5 TD: podobnie jak w przypadku jednostek benzynowych rekomendujemy w pełni syntetyczny olej  SYNTHESIS 4 AUTO 5W40 lub półsyntetyczny olej STRATA 10W40.

W przypadku jazdy off-road (zwłaszcza w ciężkim terenie) rekomendujemy interwał wymiany oleju co 5-8 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał 10 tys. kilometrów.

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

Zarówno do przedniego jak i tylnego „mostu” w wersjach bez mechanizmu LS, w każdej wersji silnikowej, przeznaczony jest  GEARAXL S 75W90. Jeżeli dyferencjał wyposażony jest w mechanizm LS, rekomendujemy GEARAXL S 75W140 LS.

W przypadku wersji dyferencjałów Quadra Drive, zarówno do przedniego jak też tylnego dyferencjału rekomendujemy GEARAXL S 75W140. Jeżeli „most” wyposażony jest dodatkowo w mechanizm „limited slip” dedykowanym olejem jest GEARAXL S 75W140 LS.

Wymian oleju w każdej wersji dyferencjału należy dokonywać co 20-25 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

Do Transferboxu, niezależnie od rodzaju oraz wersji silnikowej przeznaczony jest: ATF DIII-MV.

 

PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE

W Jeepie Grand Cherokee ZJ występowały dwa rodzaje przekładni manualna oraz automatyczna. Do każdego rodzaju skrzyni automatycznej, bez względu na wersję silnikową dedykowany jest olej ATF DIII-MV.

Do przekładni manualnej, rekomendujemy olej GEARAXL S 75W90.

 

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).


Rock Oil Gearaxl 75W140 LS


Rock Oil x Bezdroża4x4, Sahara Desert

ROCK OIL: OIL PERFORMANCE RESERVE

Nasze środki smarne mają za zadanie zagwarantować jak najlepsze parametry użytkowe spełniając jednocześnie wymagania producenta pojazdu.

Zarówno oleje silnikowe Rock Oil Synthesis i oleje przekładniowe Rock Oil Gearaxl stworzone są w oparciu o wyznaczone normy OEM. Jest to punkt wyjściowy dla formulacji która zostaje „poprawiona” w celu zaoferowania użytkownikowi lepszych parametrów smarnych oraz ochrony pod zwiększonym obciążeniem.

Dowiedz się więcej:
Formulacje Rock Oil w zastosowaniach off-road

 

EKSTREMALNE WYZWANIA = EKSTREMALNE ŚRODKI SMARNE

Nasze oleje użytkowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie samochody terenowe które są użytkowane podczas jego wypraw, są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL