JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W aucie marki Jeep Wrangler TJ dostępne są 3 jednostki napędowe. W Jeepie Wranglerze nie występuje żadna jednostka wysokoprężna.

Wszystkie dostępne silniki to jednostki benzynowe o pojemnościach 2.4, 2.5 oraz topowa 6 cylindrowa jednostka o pojemności 4 litrów.

Silniki benzynowe 2.4, 2.5 oraz 4.0: SYNTHESIS 4 SPORT 5W30.

Rekomendowany interwał wymiany to 10 tys. kilometrów, jednak w przypadku jazdy w ternie lub w ciężkich warunkach zalecamy skrócenie interwału do 5 tys. kilometrów.

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

Zarówno do przedniego jak i tylnego „mostu” w Jeepie Wranglerze we wszystkich wersjach silnikowych przeznaczony jest GEARAXL S 75W90. Do wersji wyposażonych w mechanizm LSD (Limited Slip Differential) przeznaczony jest GEARAXL S 75W90 LS.

W przypadku dyferencjału wyposażonego w hak do holowania ciężkich przyczep (trailer towing package – TOW) oraz w mechanizm LS dedykowany jest GEARAXL S 75W140 LS

Do Transferboxu (zarówno do wersji NV 231 jak też NV 241) również przeznaczony jest: ATF DIII-MV


PRZEKŁADNIA MANUALNA / AUTOMATYCZNA 

W Jeepie Wranglerze TJ występowały dwa rodzaje przekładni – manualna i automatyczna.

Do skrzyni automatycznej każdego typu, niezależnie od wersji silnikowej dedykowany jest: ATF DIII-MV

Do przekładni manualnej typu NV 1500 5/1 oraz NV 3550 : MTF 75W80 a do przekładni manualnej typu AX-5 5/1 MTF 75W90


UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

PRZEZ PASJONATÓW DLA PASJONATÓW

Zawsze wspieramy pasjonatów motoryzacji. Od ponad roku, jesteśmy olejowym partnerem klubu i forum JEEP.ORG.PL.

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie Toyoty Land Cruiser które są użytkowane podczas jego wypraw , są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL