JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Defenderze na przestrzeni 29 lat dostępnych było 8 jednostek napędowych (pomijamy konstrukcje z lat 80 które były jeszcze dostępne na początku lat 90). Jednostki wysokoprężne stanowiły większość sprzedaży, 3 najpopularniejsze silniki to: 200 Tdi, 300 Tdi oraz Td5 (wszystkie o poj. 2,5L).

Po 2007 roku silnik Td5 zastąpił Fordowski Duratorq o poj.: 2.4 L (z uwagi na niemożność spełnienia wymogów bezpieczeństwa oraz emisji przez konstrukcję Td5. Wtedy również zmieniono układ tylnej części kabiny a „fotele”, zostały skierowane w kierunku jazdy zamiast do środka – z uwagi na wymogi bezpieczeństwa).

W 2012 konstrukcję 2.4 litrową zastąpiono Duratorq 2.2L oraz wprowadzony został po raz pierwszy w Defenderze filtr cząstek stałych.

Silniki benzynowe były o wiele mniej popularne – zazwyczaj używano ich w pojazdach na rynek USA oraz o specjalnym zastosowaniu (np. wymóg rozwijania znacznych prędkości).

Dostępne były: BMW M52B28 (2.8 litrowa „benzyna” 97′-01′; Land Rover South Africa), 3.9 L Rover V8 (dostępny w USA lub do specjalnych zastosowań + wersja na 50-lecie modelu), 5.0 L Jaguar AJ-V8 (tylko 150 sztuk na 70-lecie modelu).

OLEJE SILNIKOWE

Silniki 200 Tdi i 300 Tdi (5-7L): Synthesis 5W40 4 Auto

Silnik Diesel 2.5 Td5 (6-8L): Synthesis F 5W30 lub (Na zasadzie „Out of Warranty”)Synthesis 5W40 4 Auto – brak kompatybilności z fuel economy test wyspecyfikowanym w A1/B1 z 98′ przez producenta – olej „sugerowany” przez nas do tego silnika z uwagi na rozpiętość lepkości pasującą do zastosowań off-roadowych).

Duratorq 2.4 (6-8L) : Synthesis F 5W30

Duratorq 2.2 (5-7L) : Synthesis F 5W30 lub w przypadku wersji z DPF: Synthesis C1 5W30

Silniki benzynowe V8: Synthesis 4 Sport 5W40

Jaguar 5.0LSynthesis J 0W20


Rock Oil Synthesis 4 Auto 5W40

PRZEDNI I TYLNY DYFERENCJAŁ

Zarówno do przedniego jak i tylnego „mostu” w LR Defenderze we wszystkich wersjach silnikowych przeznaczony jest GEARAXL S 75W90 (Rover, Salisbury, P38).

Stan oleju w przednim i tylnym moście należy kontrolować co 8-10 tys. km w przypadku jazdy terenowej lub co 20 tys. km w przypadku jazdy drogowej. Wymian należy dokonywać co 40 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał). Łączna pojemność układów to ok. 4L (front+tył).

PRZEKŁADNIA MANULANA I TRANSFERBOX

Do skrzyni manualnej niezależnie od roku produkcji rekomendujemy: Rock Oil MTF 75W90

Do Transferboxów przeznaczony jest: GEARAXL S 75W90

W obu przypadkach do wymiany niezbędne będzie ok. 2,5L środka smarnego na układ.


Rock Oil Gearaxl 75W90


Rock Oil x Bezdroża4x4, Sahara Desert

ROCK OIL: OIL PERFORMANCE RESERVE

Nasze środki smarne mają za zadanie zagwarantować jak najlepsze parametry użytkowe spełniając jednocześnie wymagania producenta pojazdu.

Zarówno oleje silnikowe Rock Oil Synthesis i oleje przekładniowe Rock Oil Gearaxl stworzone są w oparciu o wyznaczone normy OEM. Jest to punkt wyjściowy dla formulacji która zostaje „poprawiona” w celu zaoferowania użytkownikowi lepszych parametrów smarnych oraz ochrony pod zwiększonym obciążeniem.

Dowiedz się więcej:
Formulacje Rock Oil w zastosowaniach off-road

 

EKSTREMALNE WYZWANIA = EKSTREMALNE ŚRODKI SMARNE

Nasze oleje użytkowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie samochody terenowe które są użytkowane podczas jego wypraw, są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL