JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Discovery II dostępne były 3 jednostki napędowe. Wysokoprężna 2,5L (zaprojektowana przez Rover Group w 1993 roku – często mylnie przypisywana BMW) oraz dwie benzynowe V8: 4.0 oraz 4.6 (należące do rodziny jednostek napędowych Rover V8).

Silnik Diesel 2.5 Td5: SYNTHESIS F 5W30

Silniki benzynowe V8 (4.0&4.6): SYNTHESIS 4 5W50 lub STRATA 10W40

Przy czym w przypadku jednostki benzynowej do jazdy off-roadowej rekomendujemy olej 5W50.

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

Zarówno do przedniego jak i tylnego „mostu” w LR Discovery II we wszystkich wersjach silnikowych przeznaczony jest GEARAXL S 75W90.

Stan oleju w przednim i tylnym moście należy kontrolować co 8-10 tys. km w przypadku jazdy terenowej lub co 20 tys. km w przypadku jazdy drogowej. Wymian należy dokonywać co 40 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

Do Transferboxu również przeznaczony jest: GEARAXL S 75W90

PRZEKŁADNIA MANULANA / AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE

Discovery II (L318) występował z przekładnią manualną i automatyczną.

Do skrzyni automatycznej (ZF 4HP22 4/1) oraz do układu wspomagania (niezależnie od rodzaju skrzyni) dedykowany jest: ATF DIII-MV

Natomiast do 5-biegowej skrzyni manualnej: MTF 75W-90

 

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL