JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Mitsubishi Outlander drugiej generacji występowało 5 typów jednostek napędowych – 3 jednostki benzynowe 2.0, 2.4 oraz 3.0 (rynek USA) a także 2 jednostki wysokoprężne 2.0 DI-D (jednostka koncernu VAG) oraz 2.2 DI-D (jednostka koncernu PSA oraz własna konstrukcja Mitsubishi).

Silniki benzynowe  2.0, 2.4 oraz 3.0: SYNTHESIS 4 SPORT 5W40SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 lub SYNTHESIS F 0W30.

Silniki diesla 2.0 DI-D (jednostka grupa VAG): SYNTHESIS 5W30 XTRA LIFE (pokrywa specyfikację VW 504.00 / 507.00), SYNTHESIS 4 SPORT 5W40 lub SYNTHESIS 4 SPORT 5W30.

Silniki diesla 2.2 DI-D (jednostki grupy PSA 4HN i 4HK): SYNTHESIS 4 SPORT 5W30

Silniki diesla 2.2 DI-D (jednostki koncernu Mitsubishi 4N14): SYNTHESIS 4 SPORT 5W30SYNTHESIS F 0W30 oraz SYNTHESIS 5W30 XTRA LIFE

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

Zarówno do przedniego jak i tylnego dyferencjału (jeżeli występowały w danej wersji ) w Mitsubishi Outladner we wszystkich jednostkach benzynowych i większości jednostek wysokoprężnych, przeznaczony jest GEARAXL S 75W90. Wyjątek stanowi wersja 2.2 DI-D (silnik 4HN koncernu PSA) gdzie występuje dyferencjał wyposażony w mechanizm LSD (Limited Slip Differential). W tym wypadku rekomendowany jest GEARAXL S 75W90 LS.

Wymian oleju w każdej wersji dyfernecjału należy dokonywać co 20 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

Do Transferboxu również przeznaczony jest: GEARAXL S 75W90, wyjątek stanowi model wyposażony w mechanizm LSD, tu rekomendowany jest olej GEARAXL S 75W90 LS.

PRZEKŁADNIA MANULANA / AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE

W Mitsubishi Outlander występuje kilka rodzajów przekładni – bezstopniowa CVT, automatyczna, manualna (5 i 6 biegowa) oraz półatomatyczna.

Do skrzyni bezstopniowej przekładni CVT dedykowany jest CVT FLUID. Interwał wymiany to 20 tys. kilometrów (w przypadku intensywnego użytkowania/jazdy miejskiej należy skrócić interwał).

Do 6 biegowej skrzyni automatycznej dedykowany jest olej ATF DIII-MV. W tym wypadku interwał wymiany to również 20 tys. kilometrów.

Do manualnej przekładni zarówno 5 jak i 6 biegowej dedykowany jest MTF 75W80. Wyjątek stanowi 6 biegowa manualna przekładnia, sprzężona z wysokoprężną jednostką 2.0 DI-D (grupy VAG), do której dedykowany jest  GEARAXL S 75W90.

Do 6 biegowej półatomatycznej przekładni 6DCT470 Getrag 6/1 rekomendowany jest DCT W LONG LIFE FLUID.

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie Toyoty Land Cruiser które są użytkowane podczas jego wypraw , są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Rock Oil Team PL