JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Mitsubishi Pajero czwartej generacji dostępne były 3 jednostki napędowe o różnych zakresach mocy (w zależności od roku produkcji).

Dwie wersje benzynowe 3.0 V6 oraz 3.8 V6 a także jednostka wysokoprężna 3.2 DI-D, która występowała w różnych wariantach i zakresach mocy w zależności od roku produkcji.

Silnik benzynowe 3.0 V6 oraz 3.8 V6: SYNTHESIS 4 SPORT 5W30SYNTHESIS 4 SPORT 5W40 lub SYNTHESIS F 0W30.

Do zastosowań terenowych rekomendujemy w tym przypadku SYNTHESIS 4 SPORT 5W40, natomiast do jazdy miejskiej SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 lub SYNTHESIS F 0W30.

Silniki diesla 3.2 DI-D bez filtra DPF : rekomendujemy dokładnie takie same środki smarne jak do jednostek benzynowych SYNTHESIS 4 SPORT 5W30SYNTHESIS 4 SPORT 5W40 lub SYNTHESIS F 0W30.

Do zastosowań terenowych, tak jak w przypadku jednostek benzynowych, rekomendujemy  SYNTHESIS 4 SPORT 5W40, natomiast do jazdy miejskiej SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 lub SYNTHESIS F 0W30.

Silniki diesla 3.2 DI-D wyposażone w filtr DPF : SYNTHESIS F 0W30 lub SYNTHESIS 5W30 XTRA LIFE.

PRZEDNI ORAZ TYLNY DYFERENCJAŁ 

Zarówno do przedniego jak i tylnego „mostu” w Mitsubishi Pajero we wszystkich wersjach silnikowych przeznaczony jest GEARAXL S 75W90. Wymian oleju w każdej wersji „mostu” należy dokonywać co 20 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

PRZEKŁADNIA  AUTOMATYCZNA 

Do automatycznej skrzyni 5-cio biegowej V5A5A 5/1, rekomendujemy: ATF DIII-MV


UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

 

PRZEZ PASJONATÓW DLA PASJONATÓW

Zawsze wspieramy pasjonatów motoryzacji. Od ponad roku, jesteśmy olejowym partnerem klubu i forum forum.mitsumaniaki.pl.

Wspieramy też inne inicjatywy klubu jak Mitsumaniakowe szkolenie bezpiecznej jazdy czy też niektóre inicjatywy fundacji Mitsumaniaki Dzieciom. Więcej na ten temat możecie poczytać na naszym FB lub na FB naszego partnera olejowego.

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie Toyoty Land Cruiser które są użytkowane podczas jego wypraw , są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL