JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Nissanie patrolu występują 4 jednostki napędowe – dwa silniki benzynowe oraz dwie jednostki wysokoprężne. Jednostki benzynowe to silniki 2.8 oraz 4.2. W przypadku jednostek napędowych również występowały pojemności 2.8 (także turbodoładowany silnik, popularna jednostka w Europie) oraz silnik 4.2.

Silniki Diesel 2.8 oraz 4.2: do codziennego użytkowania rekomendujemy SYNTHESIS 4 SPORT 5W30. W przypadku jazdy off-road – w trudnym terenie i wymagających warunkach zalecamy SYNTHESIS 4 AUTO 5W40.

Silniki benzynowe  2.8 oraz 4.2 : do codziennej jazdy zalecamy SYNTHESIS 4 SPORT 5W30. W przypadku jazdy off-road rekomendujemy SYNTHESIS 4 SPORT 5W40 .

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

W zależności od rodzaju użytkowania do przedniego i tylnego „mostu”, zarówno wyposażonego w blokadę dyferencjału jak i bez, w każdej wersji silnikowej, rekomendujemy GEARAXL S 75W90 (użytkowanie standardowe) lub GEARAXL S 75W140 (wymagający off-road). Jeżeli dyferencjał jest wyposażony w mechanizm LS rekomendujemy GEARAXL S 75W140 LS.

Wymian oleju w każdej wersji „mostu” należy dokonywać co 60 tys. kilometrów (co 30 tys. należy dokonać sprawdzenia stanu oleju) lub w przypadku ciężkiej jazdy terenowej wymiany należy dokonać co 30 tys. kilometrów.

Do Transferboxu (TX12A) również przeznaczony jest: GEARAXL S 75W90

PRZEKŁADNIA MANULANA / AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE

W Nissanie Patrolu Y60 występowały dwa rodzaje przekładni – manualna i automatyczna.

Do skrzyni automatycznej  oraz do układu wspomagania (niezależnie od rodzaju skrzyni) dedykowany jest: ATF DIII-MV

Natomiast do 5-biegowej skrzyni manualnej: GEARAXL S 75W90.

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

 

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie Toyoty Land Cruiser które są użytkowane podczas jego wypraw , są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL