Placówka R&D firmy Rock Oil opracowała kolejną generację w 100% syntetycznych olejów do samochodów wyścigowych – Serię Carbon.
Głównym celem było stworzenie oleju „totalnego” charakteryzującego się najwyższymi parametrami smarnymi dla najpotężniejszych jednostek napędowych przy wysokich obciążeniach.
Osiągnięcie to, w połączeniu z szeroko zakrojonymi testami przeprowadzanymi w tym zakresie wraz z wiodącymi drużynami wyścigowymi, spowodowało znaczący przełom w dziedzinie wydajności smarów.
Niezależne testy wykazały, że tradycyjne syntetyczne estrowe oleje bazowe typu polarnego wykazują powinowactwo do wewnętrznych powierzchni silnika, co może niekorzystnie wpływać na ochronę przed zużyciem. (Estry te mogą konkurować z dodatkami na powierzchni, co zmniejsza wydajność dodatków).
Nasze najnowsze niepolarne estry o ekstremalnej wydajności nie konkurują na powierzchni z dodatkami przeciwzużyciowymi.
Oleje Carbon charakteryzują się doskonałą odpornością na stałą utratę lepkości (Permanent Viscosity Loss – PVL), dzięki zastosowaniu aktywnych, samoodnawialnych modyfikatorów lepkości – jest to szczególnie ważne dla wysoko obciążonych silników wyścigowych o małej tolerancji. Gwarantuje to utrzymanie parametrów olejów Carbon przez cały okres eksploatacji.
Oleje Carbon Range tworzone są na podstawie trójsyntetycznej formuły – obejmuje ona: niepolarny ester syntetyczny, polialfaolefiny (PAO) oraz w pełni syntetyczny olej bazowy nowej generacji. Formulacja ta osiąga wyjątkowo niską lotność NOACK (NOACK Volatility Test / ASTM D-5800) co gwarantuje bardzo niskie zużycie oleju.
Sekwencja IV-A (ASTM D6891) to typowe dla branży olejowej testowanie wzorcowe dotyczące zużycia mechanizmu rozrządu zaworowego. Pozwala ono na określenie parametrów smarnych oleju oraz stopnia ochrony silnika przed zużyciem.
Oleje Carbon spełniają lub przekraczają następujące specyfikacje:
Cała gama Carbon: API SN, SM, CF
Carbon 0W – 40: BMW LL-01, MB 229.5, PORSHE A40, NISSAN GTR
Carbon 10W – 60: Modele BMW ‚M’