KRYTYCZNE ASPEKTY OCHRONY W ZASTOSOWANICH OFF-ROAD

Ekstremalne wyzwania wymagają ekstremalnych środków smarnych – gama produktów Rock Oil Synthesis to formulacje olejowe spełniające wymagania specyfikacji olejowych producentów samochodów i oferujące użytkownikowi „Oil Performance Reserve”.

Oznacza to, że specyfikacja producenta jest jedynie punktem wyjściowym dla stworzenia środka smarnego o poprawionych parametrach. Jest to o tyle kluczowe, z punktu widzenia zastosowań offroadowych, że auta terenowe korzystają ze specyfikacji OEM natomiast sposób eksploatacji takiego auta jest o wiele bardziej wymagający niż typowego samochodu osobowego.

rock_oil_offroad

OCHRONA SILNIKA

Jednostki napędowe samochodów terenowych poddawane są większym obciążeniom niż silniki typowych samochodów osobowych.

Większa masa pojazdu, ekstremalne temperatury oraz charakter nawierzchni (a właściwie jej „brak”) powoduje, że silnik stale pracuje w ciężkich warunkach eksploatacyjnych.

Kluczowymi aspektami ochrony w zastosowaniach off-roadowych będą:

  • stabilność temperaturowa środka smarnego (bardzo wysokie i bardzo niskie temperatury)
  • ochrona przeciwzużyciowa przy wysokich obciążeniach
  • ochrona przeciwzużyciowa przy niskich obrotach i wysokim obciążeniu
  • stabilność środka smarnego (tak aby utrzymywał parametry smarne przez cały interwał)
  • niskie zużycie środka smarnego (ograniczenie „dolewek”)
  • zdolność do absorpcji zanieczyszczeń
  • ochrona w czasie „cold startu” (np. przy bardzo niskich temperaturach)

W ramach formulacji olejów Rock Oil Synthesis (pomimo, że każdy produkt będzie inny z uwagi na wyjściową specyfikację producenta oraz pewne ograniczenia z nią związane) zawsze zwracamy uwagę na parametry pozwalające zapewnić dodatkową ochronę m.in.:

  • Jakość baz i dodatków przeciwzużyciowych oraz możliwie wysoki parametr HTHS, w celu zapewnienia pełnej ochrony silnika.
  • Zapewnienie odpornośc na utratę lepkości w okresie interwału pomimo cięższych warunków eksploatacyjnych.
  • Zapewnienie wysokiej stabilności temperaturowej środka smarnego.
  • Minimalizację ubytków oleju poprzez niskie odparowania NOACK.

rock_oil_sahara
Rock Oil x Bezdroża4x4, Sahara

rock_oil_saharas
Rock Oil x Appart Rally Team, Rajd Terenowy Geotermia

OCHRONA DYFERENCJAŁU I TRANSFERBOXU (SKRZYNI ROZDZIELCZEJ)

Ochrona układów przeniesienia napędu to jeden z najbardziej krytycznych obszarów eksploatacji samochodów terenowych.

Ogromne momenty obrotowe i obciążenie występujące w skrzyniach rozdzielczych (transferboxa-ch) oraz dyferencjałach wymagają szczególnej ochrony w celu zapewnienia prawidłowej pracy układu. Oleje Rock Oil Gearaxl mają za zadanie zapewnienie optymalnych warunków pracy oraz ochrony poprzez zastosowanie bezkompromisowych formulacji gdzie cały nacisk jest położony na jakość produktu.

Kluczowe aspekty ochrony:

  • Zapewnienie prawidłowych warunków pracy (szczególnie ważne w przypadku dyferencjałów Limited Slip)
  • Odporność temperaturowa środka smarnego
  • Odporność na degradację i ekstremalne ciśnienia (Extreme Pressure Lubrication)
  • Minimalizacja kontaktu powierzchni metalowych
  • Odporność na zanieczyszczenia (i wilgoć w przypadku dyferencjałów)

Aby zapewnić maksymalną ochronę oraz optymalne warunki pracy oleje przekładniowe Rock Oil Gearaxl powstają na bazach oraz dodatkach najwyższej jakości gwarantując:

  • Poprawne działanie i ochronę mechanizmów Limited Slip przez cały interwał (w przypadku niskiej jakości dodatków lub ich za małej ilości w formulacji możliwe jest po prostu nieprawidłowe działanie dyferencjału lub szybka degradacja oleju)
  • Ochronę przed zerwaniem filmu olejowego w wyniku wysokiego ciśnienia i pracy pod obciążeniem (dodatki Extreme Pressure Lubrication)
  • Bardzo wysoka stabilność temperaturowa z uwagi na zastosowane bazy
  • Zwiększoną odporność na wilgoć

rock_oil_hq
Rock Oil x Podróże 4×4 Rally Team, Tuareg Rallye

UKŁAD HAMULCOWY

W przypadku układu hamulcowego kluczowym aspektem w przypadku off-roadu z perspektywy płynów eksploatacyjnych może być odporność płynu hamulcowego na wilgoć.

Typowe płyny DOT 4 i DOT 5.1 charakteryzują się punktami wrzenia na poziomie ok 230C i 150C (na mokro) w przypadku Rock Oil DOT 4 Racing punkty wrzenia to odpowiednio: 312°C i 204°C (na mokro). Dzięki tak wysokim parametrom płyn ten jest o wiele bardziej odporny na wilgoć i może znaleźć zastosowanie również w samochodach terenowych.

rock_oil_hq

ROCK OIL PERFORMANCE RESERVE

Nasze produkty powstają w naszej manufakturze w Warrington, UK od ponad 90 lat. Nie jesteśmy w stanie konkurować z innymi producentami skalą produkcji dlatego postanowiliśmy konkurować jakością. Formulacje naszych środków smarnych oparte są o „Oil Performance Reserve”, gwarantując jak najlepsze parametry użytkowe spełniając jednocześnie wymagania producenta.

Poniżej prezentujemy przykładowe różnice na podst. produktu Synthesis 4 Sport 5W30 i 5W40.

Sekwencja Piston Cleanliness – VW PV1449 (VW 502/505):

Sekwencja Oxidation – OM 602A (MB 229.51):

Sekwencja Sludge – M111E  (VW 502/505):

rock_oil_hq
Rock Oil, Warrington UK

NASI PARTNERZY

Szukając partnerów do promocji naszych produktów chcieliśmy aby poza zaprezentowaniem logotypu nasze produkty zostały poddane najcięższym próbom przez profesjonalistów.

Dlatego w zakresie off-roadu współpracujemy m.in. z Podróże 4×4 i Bezdroża 4×4 oraz wieloma innymi partnerami którzy wykorzystują je w najbardziej ekstremalnych warunkach (od gorących pustyń Sahary po lodowate tundry Arktyki) poddając je najwyższym obciążeniom.


Rock Oil x Podróże4x4, Siedziba

SKLEP ROCK OIL

Oferujemy dostawę w 24h (dla zmówień złożonych przed godz. 15), dostawę kurierską za 5 zł oraz pomoc w doborze oleju do danego zastosowania i sposobu eksploatacji.

OLEJE ROCK OIL SYNTHESIS

OLEJE PRZEKŁADNIOWE GEARAXL

DOBÓR OLEJU ONLINE


Rock Oil x Super Rally