JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Suzuki Jimny pierwszej generacji występują dwie jednostki napędowe (trzeci silnik 0.7 Turbo występował tylko w wersjach produkowanych w Japonii). Pierwsza 1.3 to jednostka benzynowa. Jednostka wysokoprężna do 1.5 litrowy diesel.

Silnik benzynowy 1.3:  SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 lub SYNTHESIS 4 SPORT 5W40 (rekomendowany do jazdy w terenie).

W przypadku jazdy off-roadowej rekomendujemy interwał wymiany oleju co 7 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał po 12 tys. kilometrów.

Silnik diesla 1.5:  SYNTHESIS 4 AUTO 5W40 lub do ekstremalnych zastosowań (rajdy, zawody itp.) rekomendujemy motosportowy olej CARBON 0W40. W przypadku gamy CARBON interwał wymiany to maksymalnie 5 tys. kilometrów.

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

Zarówno do przedniego jak i tylnego „mostu” (w wersjach 4X4) w każdej wersji silnikowej, przeznaczony jest  GEARAXL S 75W90.

Wymian oleju w każdej wersji dyferencjału należy dokonywać co 30 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał), natomiast co 15 tys. należy dokonać sprawdzenia stanu oleju w dyferencjałach.

Do Transferboxu, niezależnie od rodzaju oraz wersji silnikowej przeznaczony jest: GEARAXL S 75W90.

 

PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA/MANUALNA

W Suzuki Jimny występowały dwa rodzaje przekładni manualna oraz automatyczna. Do każdego rodzaju skrzyni automatycznej, bez względu na wersję silnikową dedykowany jest olej ATF DIII-MV. Do przekładni manualnej, rekomendujemy olej GEARAXL S 75W90.

 

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie samochody terenowe które są użytkowane podczas jego wypraw, są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL