JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Suzuki Jimny pierwszej generacji występują dwie jednostki napędowe (trzeci silnik 0.7 Turbo występował tylko w wersjach produkowanych w Japonii). Pierwsza 1.3 to jednostka benzynowa. Jednostka wysokoprężna do 1.5 litrowy diesel.

Silnik benzynowy 1.3:  SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 lub SYNTHESIS 4 SPORT 5W40 (rekomendowany do jazdy w terenie).

W przypadku jazdy off-roadowej rekomendujemy interwał wymiany oleju co 5-8 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał 12 tys. kilometrów.

Silnik diesla 1.5:  SYNTHESIS 4 AUTO 5W40

W przypadku jazdy off-roadowej rekomendujemy interwał wymiany oleju co 5-8 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). W przypadku standardowego użytkowania, rekomendujemy interwał 10 tys. kilometrów.

PRZEDNI, TYLNY DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX

Zarówno do przedniego jak i tylnego „mostu” (w wersjach 4X4) w każdej wersji silnikowej, przeznaczony jest  GEARAXL S 75W90.

Wymian oleju w każdej wersji dyferencjału należy dokonywać co 30 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

Do Transferboxu, niezależnie od rodzaju oraz wersji silnikowej przeznaczony jest: GEARAXL S 75W90.

 

PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA/MANUALNA

W Suzuki Jimny występowały dwa rodzaje przekładni manualna oraz automatyczna. Do każdego rodzaju skrzyni automatycznej, bez względu na wersję silnikową dedykowany jest olej ATF DIII-MV. Do przekładni manualnej, rekomendujemy olej GEARAXL S 75W90.

 

UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).


Rock Oil Gearaxl 75W90


Rock Oil x Bezdroża4x4, Sahara Desert

ROCK OIL: OIL PERFORMANCE RESERVE

Nasze środki smarne mają za zadanie zagwarantować jak najlepsze parametry użytkowe spełniając jednocześnie wymagania producenta pojazdu.

Zarówno oleje silnikowe Rock Oil Synthesis i oleje przekładniowe Rock Oil Gearaxl stworzone są w oparciu o wyznaczone normy OEM. Jest to punkt wyjściowy dla formulacji która zostaje „poprawiona” w celu zaoferowania użytkownikowi lepszych parametrów smarnych oraz ochrony pod zwiększonym obciążeniem.

Dowiedz się więcej:
Formulacje Rock Oil w zastosowaniach off-road

 

EKSTREMALNE WYZWANIA = EKSTREMALNE ŚRODKI SMARNE

Nasze oleje użytkowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie samochody terenowe które są użytkowane podczas jego wypraw, są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL