JEDNOSTKI NAPĘDOWE
W Toyocie RAV4 drugiej generacji, w wersji Europejskiej, dostępne są 3 jednostki napędowe.
Dwie wersje benzynowe 1.8 16V VVT-i oraz 2.0 16V VVT-i. Dostępna jest również jedna jednostka wysokoprężna 2.0 D4-D.
Silnik Diesela 2.0 D4-D: SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 (zalecamy do standardowego użytkowania) SYNTHESIS 4 SPORT 5W40 (rekomendujemy w przypadku niestandardowych zastosowań – jazda w terenie lub długotrwała jazda z wysokimi prędkościami autostradowymi).
Silniki benzynowe 1.8 16V VVT-i oraz 2.0 16V VVT-i: podobnie jak w przypadku jednostki wysokoprężnej SYNTHESIS 4 SPORT 5W30 (do codziennego użytku) lub SYNTHESIS 4 SPORT 5W40 (do niestandardowych zastosowań).
W przypadku standardowego użytkowania zalecamy interwał wymiany co 12 tys. kilometrów.
W przypadku niestandardowego użytkowania (np. jazda w terenie) rekomendujemy skrócenie interwału wymiany do 6 tys. kilometrów.
DYFERENCJAŁ I TRANSFERBOX
Do dyferencjału w Toyocie RAV4 we wszystkich wersjach silnikowych przeznaczony jest GEARAXL S 75W90.
Do Transferboxu również przeznaczony jest: GEARAXL S 75W90
PRZEKŁADNIA MANULANA / AUTOMATYCZNA ORAZ WSPOMAGANIE
W Toyocie RAV4 występują dwa rodzaje przekładni – manualna i automatyczna.
Do skrzyni automatycznej oraz do układu wspomagania (niezależnie od rodzaju skrzyni) dedykowany jest: ATF DIII-MV
Natomiast do 5-biegowej skrzyni manualnej: GEARAXL S 75W90
UKŁAD HAMULCOWY
Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).
Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).
Z PASJI DO MOTORYZACJI I PRZYGODY
Jeżeli mamy taką możliwość, zawsze wspieramy zloty i spotkania miłośników motoryzacji. W tym roku, byliśmy jednym z partnerów zlotu miłośników Toyoty Land Cruiser – TLC Camp 2018.
Więcej na temat naszej obecności na zlocie możecie znaleźć tu TLC CAMP 2018 .
ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH
Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie Toyoty Land Cruiser które są użytkowane podczas jego wypraw , są chronione przez środki smarne Rock Oil.
ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH
Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.